Daugelis vyresnės kartos žmonių bei šiuo metu atžalas auginančių tėvų vis dar augo tokioje visuomenėje, kurioje suaugę žmonės nuolat drausdavo vaikams piktnaudžiauti saldumynais. „Nuo saldainių iškris dantukai“, frazę turbūt teko girdėti kiekvienam šiandien jau savo atžalų turinčiam tėvui. Tačiau ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje besikeičiant technologijoms ir žmonių gyvensenai, argi dar reikia saugoti vaikus nuo saldumynų?

Nepagalvokite neteisingai, dar tikrai nepažengėme į tą technologijų erą, kurioje dantys staiga nebegenda ir jų nebeveikia cukrus,. Realybė vis dar tokia pati, jog saldumynai, kuriuose gausu riebalų ir cukraus, smarkiai prisideda prie ėduonies problemų, su kuriomis šiuo metu susiduria kas antras 3 metų vaikas. Dar blogiau, net 90 proc. Lietuvoje augančių šešiamečių jau turi problemų dėl skylučių dantyse. Kaip juos apsaugoti šiais laikais, kai parduotuvių virtinos tiesiog stebina spalvine gama ir plačiu saldumynų pasirinkimu?

Ribokite gardumynų

Tai vienas geriausiai pasiteisinančių sprendimų, kurį gali taikyti atsakingi tėvai, saugantys savo vaikučių sveikatą. Tikrai nereikėtų vos metukų ar dviejų sulaukusio vaiko pratinti prie saldumynų ir saldainių. Ypač saldumynais skatinti vaiko gerą elgesį ar bausti neduodant skanėstų. Reikėtų tiesiog riboti jų kiekį ir vaiko kasdienybėje įvesti discipliną.

O kad tai veiktų, labai svarbu ir vaikui paaiškinti, kodėl saldumynų reikia riboti. Ir frazės „iškris dantukai“ čia nepakanka. Vaikui reikėtų tinkamai išaiškinti, kokią žalą daro saldumynai ir padėti suprasti, kaip jis pats padeda savo dantukų sveikatai ribodamas saldumynus.

Ieškokite draugiškų saldėsiu

Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje vis labiau plinta sveikos gyvensenos užkratas. Tuo džiaugiasi ir odontologai, kurie tikisi, jog ateityje mažųjų pacientų bus tik mažiau. Juk tėveliai šiandien turi platų pasirinkimą, kaip palepinti savo vaikučius apsaugant jų dantukus. Kaip tai padaryti? Rinkitės natūraliai pagamintus saldumynus, pavyzdžiui, guminukus, vaikams skirtas košes, gėrimus be dažiklių ar pridėtinio cukraus. . Taip pat nepamirškite dažniau gaminti saldumynus patys. Vaikų dantukai bus sveikesni, jei atžalas lepinsite sveikais desertais, pavyzdžiui, pagamintais iš morkų. Švieži vaisiai ir daržovės gali tapti puikiu desertu vietoj sukraus pripildyto sūrelio.

Kokia to paslaptis? Daugelis tėvelių vis dar painioja cukrų nuo pridėtinio cukraus. Ar žinojote, jog netgi Jūsų perkama duona gali turėti pridėtinių cukrų. Net ir rinkdamiesi populiarų vaikišką desertą – varškės sūrelį, galite padaryti meškos paslaugą savo mažyliui neperskaitė etiketės. Įsitikinkite, kad varškės produkte tikrai yra, o jo sudėtyje nėra pridėtinių cukrų. Ir nepamirškite reguliariai lankytis pas odontologą, kuris padės stebėti mažylio dantukų sveikatą.